CZCIONKA: A A+ A++ KONTRAST: A1 A2 A3 A4

Spotkania z biznesem

Grafika wprowadzająca

 

Przełącz się na praktyczne myślenie!

 

 

 

Wiemy, że praktyczna strona kształcenia ma dla Was duże znaczenie. Sygnalizujecie to w prowadzonych przez nas badaniach. Spełniając Wasze oczekiwania prowadzimy format pn. „Spotkania z biznesem”.

 

 

 

 

 

Początkowo każdy semestr dedykowany był konkretnym wydziałom i tak:

na początek zagościliśmy z nimi na Wydziale Ekonomii i Zarządzania (WEiZ – dziękujemy za gościnę i otwartość).

W kolejnych semestrach odwiedziliśmy także inne wydziały i tam również sprowadzilismy znaczące firmy z regionu :)

Za nami również letnia edycja w 2020 r. na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki (WIPiL - dziękujemy za serdeczne przyjęcie).

Na początku stycznia 2021 ,,Spotkanie z biznesem'' odbyło się na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki (WEAII - dziękujemy za szeroko otwarte drzwi). 

Wiosną 2021 r. gościliśmy na Wydziale Mechanicznym (WM - dziękujemy za niezawodność i wsparcie).

Do końca roku akademickiego 21/22 praktykowaliśmy na Wydziale Budownictwa i Architektury (WBiA – dziękujemy za budującą współpracę).

 

Z nowym rokiem akademickim 2022/2023 Spotkania z biznesem otrzymały „międzywydziałowy look”.

Co to oznacza w praktyce? 

Że nadal jest bardzo  praktycznie, natomiast w danym semestrze z naszej formuły może skorzystać kilka wydziałów jednocześnie!

Dzięki temu nie musicie na nas czekać w nieskończoność!  

 

Spotkania mają charakter warsztatowo-wyjazdowy, co oznacza, że student biorący udział w danym cyklu skorzysta z udziału w praktycznym warsztacie prowadzonym przez przedstawiciela firmy  oraz weźmie udział w wizycie studyjnej  w siedzibie przedsiębiorstwa.

 

Taka forma kontaktu z biznesem służy budowaniu pozytywnego wizerunku współpracujących z nami pracodawców, ale przede wszystkim daje Wam możliwość ciągłego doskonalenia, nie tylko w tradycyjnych formach i nie tylko poprzez zajęcia z wykładowcami akademickimi.

 

Poznajecie firmy z regionu „od środka”, poznajecie specyfikę ich działalności, a biorąc udział w warsztatach czerpiecie wiedzę od praktyków, czyli u źródła. Dużo łatwiej poruszać się po rynku pracy z solidną porcją praktycznej wiedzy.

 

Korzystajcie z naszej oferty, nigdy nie wiadomo czy bliskie spotkanie z firmą nie stanie się Waszą kartą przetargową w CV! Być może propozycję pracy otrzymacie tuż po warsztatach lub podczas wizyty studyjnej.

 

 

***

 

 Najnowsze propozycje w ramach Spotkań z biznesem w roku akademickim 2023/2024

 

***

Grafika wprowadzająca

 

 

Mikołajkowo nasi studenci mechaniki i budowy maszyn, mechatroniki oraz automatyki i robotyki w prezencie w ramach corocznej inicjatywy pn. Drzwi Otwarte, w dniu 05.12.2023 r. odwiedzili ifm ecolink Opole. Trzeba przyznać, że firma otwarła je nam na oścież, witając w progu przepiękną choinką, ale przede wsszystkim hojnie obdarowując bezcenną wiedzą praktyczną. Po takie prezenty jeździmy właśnie w ramach naszych spotkań. Uczymy się od najlepszych, a ifm opracowuje, produkuje i dystrybuuje czujniki, sterowniki i systemy do automatyki przemysłowej na cały świat.

 

 W ifm ecolink w Opolu wytwarza się głównie okablowanie ze złączami przemysłowymi. Wiemy, że aby przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało, potrzebuje młodych talentów, otwartych umysłów i kreatywnych pomysłów. Stąd nasza obecność w firmie ma się rozumieć. Dział R&D dla studentów Politechniki Opolskiej jest idealnym miejscem do ciągłego rozwoju, to tutaj pracownicy ifm opracowują i oddają do produkcji projekty najwyższej jakości wyrobów.

 

 

 

 

Nie każda firma może się poszczycić takim działem, a już na pewno nie takim licznym i rozbudowanym, gdzie miejsce dla siebie mogą znaleźć inżynierowie po różnych kierunkach. Jaka jest struktura działu, czym w praktyce się zajmuje, jak wygląda współpraca pomiędzy wewnętrznymi jednostkami, jakie obowiązki mają pracownicy na poszczególnych stanowiskach w R&D i wiele innych aspektów związanych z pracą w tym właśnie miejscu przedstawili nam :  pan Piotr Graca – lider grupy Inżynierii Systemów Sterowania , pan Jakub Urbaniec – lider grupy testów, pan Kamil Wójcik – inżynier hardware, pan Łukasz Hetman – inżynier software oraz pan Arkadiusz Jurczakiewicz – manager techniczny grupy produktowej eco600. Przekrój doświadczeń zbudował całościowy obraz firmy. Do pełni szczęścia brakowało jedynie zobaczyć to wszystko na własne oczy!

 

Pan Piotr Piecyk przedstawił zasady BHP, abyśmy bezpiecznie mogli udać się w podróż po firmie, o merytorykę podczas zwiedzania zadbali pan Paweł Daniel - Lider Inżynierii Przemysłowej oraz pan Mateusz Szepela – Kierownik Produkcji Grup eco310, eco500 i eco600. Zwiedziliśmy dwie hale produkcyjne, w tym najnowszy nabytek firmy, nową linię gdzie uruchomiono produkcję urządzeń typu IO-Box, które pomagają sterować i monitorować  procesy  w przemyśle. Nowoczesne technologie, maszyny, automatyzacja to środowisko o którym nasi studenci uczą się w teorii, wspaniale było dopełnić tą wiedzę praktycznymi aspektami.

 

Kto poczuł w sobie chęć rozwoju od razu miał sposobność zapoznania się ze ścieżkami kariery i możliwościami współpracy z ifm ecolink Opole. Pani Magdalena Blacha – z działu HR opowiedziała o tym wszystkim, dając naszym studentom cenne wskazówki, które na pewno sprawią, że składane aplikacje będą miały jak największe szanse powodzenia. Miło było widzieć jak nasi studenci nie zwlekali i od razu korzystali ze sposobności by osobiście dopytać o staże i praktyki.

 

Dziękujemy firmie ifm ecolink, że stawia na naszych studentów, dając im jak najlepsze możliwości samorozwoju. Dziękujemy za rodzinną i świąteczną atmosferę – do dziś wspominamy smak przepysznych pierogów. Pani Violettcie Gala dziękujemy za opiekę w trakcie pobytu, studentom wizytującym za bardzo liczną obecność, pani prodziekan Małgorzacie Zygarlickiej oraz panu prodziekanowi Jackowi Wydrychowi za pomoc w organizacji wizyty jak również panom dr inż. Piotrowi Loschner, dr inż. Szymonowi Kołodziej WM i panu dr inż. Grzegorzowi Bialicowi WEAiI za sprawowani roli opiekunów.

 

To już ostatnie spotkanie w tym semestrze, zobaczymy gdzie na wiosnę nas poniesie…..

 

***

 

Grafika wprowadzająca

 

 

Tym razem w dniu 24.11.2023 r. firmą nas goszczącą był Coroflex Poland Sp. z o.o. Sp.k., ze Strzelec Opolskich. Firma z kapitałem niemieckim oparta na rodzinnych tradycjach, gwarantująca ciągłość rozwoju - takie firmy lubimy poznawać bliżej.

 

W strzeleckim zakładzie produkowane są przewody i kable dla przemysłu i sektora motoryzacyjnego. Sto lat obecności na rynku, praca w międzynarodowym środowisku i oddziały na całym świecie, a do tego produkcja oparta na innowacyjnych procesach – tak się pracuje w Coroflex Poland!

 

Pan Dariusz Praga – Dyrektor Zarządzający oraz pani Justyna Szulc – Lider Działu HR wprowadzili nas w historię, strukturę, kulturę pracy oraz opowiedzieli o tym, co i dla kogo produkują, a pracują dla silnych marek. Bosch, Volvo, Miele, Audi czy Ford to mały wycinek spośród wszystkich odbiorców. Wygląda na to, że większość z nas posiada w swoim sprzęcie kabel wyprodukowany w Coroflex!

 

 

 

Dobrze o tym wszystkim usłyszeć, ale jeszcze lepiej zobaczyć to w praktyce! Poinformowani o zasadach BHP przez panią Paulinę Golombek, zostaliśmy podzieleni na mniejsze grupy i ruszyliśmy na teren zakładu.

Zdecydowanie największą grupę zwiedzających stanowili nasi logistycy, dlatego też wizytę zaczęliśmy od magazynu surowców, poprzez produkcję, a skończyliśmy na magazynie wyrobów gotowych. Niezwykle cenne informacje, właściwie u źródła dały pełny obraz pracy logistyka w tej firmie, ale zarządzanie i inżynieria produkcji też nie marnowała czasu i w trakcie wizyty poznawała wszystkie procesy produkcji.

 

Można by powiedzieć, że więcej dowiedzieć się nie da, ale nie w firmie Coroflex Poland, jakże miłym dla nas dopełnieniem były warsztaty końcowe. Na do widzenia, każdy z kierunków otrzymał indywidualną porcję praktycznej wiedzy. Zadbał o to zespół pod kierownictwem pana Wojciecha Adamiec- Kierownik Łańcucha Dostaw, Rafała Waloszek- Kierownik Magazynu oraz Dział Inżynierów.

 

 

Podczas gdy zarządzanie i inżynieria produkcji, praktykowała w pomieszczeniu pomiarowym, logistycy szczegółowo analizowali, jak wygląda proces planowania produkcji, czym w praktyce zajmuje się Dział Obsługi Klienta, jak wygląda plan pracy w SAP, jak zakłada się zlecenie i jak kontroluje się materiały. Mieli okazję poznać dział wysyłek i zobaczyć, jak wyglądają prawdziwe dokumenty sprzedażowe lub przyjęć. Studenci bardzo czynnie uczestniczyli w warsztatach i chętnie dopytywali o różne kwestie. W końcu nie na co dzień tylu praktyków służy swym doświadczeniem.

 

Po tak intensywnym dniu przyszedł również czas na wykazanie się swoją wiedzą o firmie, trójka szczęśliwców która najszybciej i prawidłowo odpowiedziała na pytania związane z Coroflex Poland otrzymała nagrody.

 

Dziękujemy firmie Coroflex Poland Sp. z o.o. Sp.k. za tak z poświeceniem zorganizowaną wizytę studyjną, studentom za dociekliwość, a pani dr Izabeli Czabak – Górskiej z WIPiL oraz panu dr inż. Dariuszowi Masłowskiemu z WIPiL  za pomoc w organizacji wizyty i towarzyszenie swoim podopiecznym.

 

 

***

 

Machina spotkań ruszyła pełną parą, 16 listopada 2023 r. wraz z grupą studentów III roku zarządzania i inżynierii produkcji odwiedziliśmy International Automotive Components. Firma specjalizuje się w produkcji komponentów i systemów dla przemysłu automotive.

 

W Opolu IAC produkuje podzespoły dla pojazdów premium, takich marek jak Volvo, Skoda, Audi czy Mercedes. Taki rodzaj produkcji naturalnie wymusza jakość produktu na najwyższym poziomie, a kto musi o to zadbać w firmie? Wiadomo - dział jakości, a kto w takim dziale może pracować – wiadomo nasi studenci kierunku zarządzania i inżynierii produkcji! Jak wyobrazić sobie pracę na takim stanowisku?  Wystarczy pojechać z nami do firmy i wziąć udział w praktycznym warsztacie!

 

Możliwość wzięcia udziału w warsztacie poprowadzonym przez praktyka to najwyższa wartość w uzupełnieniu wiedzy akademickiej naszych słuchaczy. Kontrola jakości w teorii i praktyce to zagadnienie przybliżyła nam pani Małgorzata Frycz – wieloletni pracownik na stanowisku technika jakości w IAC.

 

My już wiemy jak sprawdzić produkt, żeby sprostał oczekiwaniom klienta, znamy narzędzia pomocne w ocenianiu jakości. Zapoznaliśmy się z statusami wad produktów IAC, znamy proces produkcji i rodzaje produkowanych komponentów.  Wiemy też, że w IAC każdy działa tak, jakby produkowany komponent miał trafić do jego własnego samochodu, i to jest najlepszy przepis na najwyższą jakość!

 

Każda pojedyncza sztuka podlega kontroli, to bardzo odpowiedzialne stanowisko, trzeba dobrze znać wymogi klienta, aby ostatecznie poświadczyć, ze wyrób jest dobry i może opuścić mury fabryki. Dlatego osoby na tym stanowisku powinny wyróżniać się dokładnością, spostrzegawczością, pracowitością i koncentracją, a do tego muszą być stanowcze. Sprawdzić można się było od zaraz.

 

 

Po solidnej porcji wiedzy przyszedł czas na praktykę, pod czujnym okiem pani Magdaleny z działu jakości, studenci w grupach mogli wcielić się w rolę kontrolera i wykrywać wady produktu w oznaczanym czasie. Blisko praktyków można dokładnie poczuć atmosferę pracy na danym stanowisku, a co za tym idzie precyzyjniej zaplanować swoją przyszłość zawodową.

 

Możliwości rozwoju zawodowego w IAC jest dużo, o tym zapewniła nas pani Magdalena Berezowska z działu HR. Studenci mogą liczyć na praktyki, staże, pracę wakacyjną i pomoc w pisaniu prac dyplomowych. Nie tracąc czasu nasi uczestnicy chętnie dopytywali o szczegóły współpracy.